Umów wizytęprzez Internet!


Wybierz dogodny termin w poniższym kalendarzu i potwierdź rezerwację.

Wczytywanie kalendarza...

Powrót do kalendarza
Rezerwacja wizyty Rezerwacja wizyty telefonicznej Rezerwacja wizyty wideo Łódź
Rezerwacja wizyty Rezerwacja wizyty telefonicznej Rezerwacja wizyty wideo Łódź
Rezerwacja wizyty Rezerwacja wizyty telefonicznej Rezerwacja wizyty wideo Łódź
01 stycznia 0000 godzina 00:00
Łódź, ul. Doktora Seweryna Sterlinga 16/18
Dietetyk: Hanna Kloczkowska
Łódź, ul. Doktora Seweryna Sterlinga 16/18
Dietetyk: Chrystyna Turyk
Łódź, ul. Doktora Seweryna Sterlinga 16/18
Dietetyk: mgr Joanna Kubat
Tutaj wpisz kod który otrzymałeś wiadomością sms.
Wysyłanie

Wysyłanie danych

Zapraszam serdecznie na bezpłatne
konsultacje w moim gabinecie.

W ramach wspólnego spotkania:

  • dokonamy szczegółowej oceny masy i składu ciała
  • przeanalizujemy Twoje potrzeby i wydatki energetyczne
  • ustalimy optymalny zakres badań laboratoryjnych

Proszę o telefon aby umówić konkretną godzinę spotkania.

tel. 575 439 951

tel. 539 179 756

tel. 737 174 301

Zapraszam serdecznie na
konsultację online.

W ramach wspólnego spotkania:

  • dokonamy szczegółowej oceny masy i składu ciała
  • przeanalizujemy Twoje potrzeby i wydatki energetyczne
  • ustalimy optymalny zakres badań laboratoryjnych

Proszę o telefon aby umówić konkretną godzinę rozmowy.

tel. 575 439 951

tel. 539 179 756

tel. 737 174 301

 Hanna Kloczkowska
Hanna Kloczkowska
 Chrystyna Turyk
Chrystyna Turyk
mgr Joanna Kubat
mgr Joanna Kubat
Ukryj kalendarz
18 Marz

Czym zastąpić cukier w diecie?

Chcesz rozpocząć dietę, ale nie jesteś jeszcze gotów na zbilansowaną dietę? 🧐 Warto zacząć od zamienników cukru.

Chcesz rozpocząć dietę, ale nie jesteś jeszcze gotów na zbilansowaną dietę? 🧐 Warto zacząć od zamienników cukru.

 

Dlaczego? Spójrzmy na porównanie najpopularniejszych substancji 👇👇👇🟩

 

🟩 Cukier 387 kcal/100g

🟨 Stewia 270kcal/100g

🟧 Ksylitol 240kcal/100g

🟥 Erytrol 0kcal/100g

 

Wymienione substancje, oprócz zmniejszonej ⬇️kaloryczności, dzięki praktycznie zerowemu indeksowi glikemicznemu (IG) ✔️ nie powodują gwałtownych skoków poziomu cukru we krwi i nie wywołują napadów głodu, jak ma to miejsce w przypadku cukru. ✔️Co ważne, substancje te nie stanowią one pożywki dla bakterii nazębnych.

 

Weźmy pod lupę poszczególne słody

 

🟨 Stewia - Panie i Panowie, stewia jest słodsza od cukru 200-300 razy❗️. Substancja pochodząca z Ameryki Południowej występuje w trzech formach: w proszku, w płynie i w tabletkach. Tylko jedna łyżeczka sproszkowanej stewii odpowiada aż jednej szklance cukru ❗️. Stewia charakteryzuje się też lekko gorzkawym posmakiem, dlatego warto sprawdzić czy będziemy się mogli do niego przyzwyczaić.

 

🟧 Ksylitol - znany również pod nazwą cukru brzozowego (pozyskiwany z brzozy). Zawiera o❗️40% mniej kalorii niż cukier i ma niski IG. Nie fermentuje w żołądku i nie szkodzi zębom - wspomaga wchłanianie wapnia i magnezu, co u dzieciaczków może być przydane w mineralizacji zębów 👶, a u osób starszych w przeciwdziałaniu osteoporozie 💪. A co ze stopniem słodkości? Jest ✔️ porównywalny do słodkości cukru.❗️Uważaj z ksylitolem w przypadku dzieci, ponieważ może mieć działanie przeczyszczające.

 

🟥 Erytrol - moim zdaniem zwycięzca w porównaniu słodzików🏅! Różnica w odczuciu słodkości między zwykłym cukrem a erytrolem to ok. 25-30%. Jak to jest możliwe, że substancja nie jest dla nas kaloryczna 🤔? Dlatego, że w naszym układzie pokarmowym nie ma enzymów, które by go rozkładały 🦠. Wydalany jest on z organizmu z moczem w 90%. Mówiąc inaczej, organizm człowieka nie metabolizuje erytrolu ❌. To sprawia, że nawet jeśli go nadużyjemy, nie grozi nam ani biegunka, ani wzdęcia. ❗️Erytrol nie wywołuje efektu wzrostu poziomu glukozy i insuliny we krwi.

 

A czy Ty używasz zamienników cukru? Jeśli tak, to jakich?

Twój komentarz